رژیم لاغری همراه با پوستی شاداب

بسیاری از افراد، زمانی که حرف از رژیم های کاهش وزن می شود، به یاد تجربیات تلخی می افتند. تجربه ی شخصی خود یا اطرافیان، که با رژیم کاهش وزن، پوست آنها افت کرده، و زیبایی و شادابی قبل از رژیم را از دست داده و این باعث واهمه از رژیم برای آنها شده. با رعایت نکات زیر، تا حدود زیادی می توان از این اتفاق ناخوشایند جلوگیری کرد.
 آهسته وزن كم كنید:
كاهش وزن سریع بیشترین آسیب را به كلاژن محافظ پوست وارد می‌كند این لایه در حفظ حالت ارتجاعی بسیار مفید بوده و ماده ای پروتئینی بوده لذا برای سنتز مجدد آن تامین حداقل انرژی در طول روز ضروری می‌باشد، رژیم‌هایی كه توسط افراد غیر متخصص و غیر متبحر اعمال می‌گردد، بدلیل عدم در نظر گرفتن این نكات بیشترین آسیب را به سلامت پوست و موی شما وارد خواهند نمود. متخصصین تغذیه حداكثر كاهش 2 كیلوگرم در ماه را برای چاقی‌های غیر بیمار گونه افراد معمولی متناسب می‌دانند.
 به مقدار فراوان آب بنوشید:
كاهش وزن سریع به طور عمده بدلیل از دست دادن مایعات بدن می‌باشد كه یكی از عوارض مخرب آن جمع شدگی پوست و تیرگی آن بدلیل تجمع ملانین می‌باشد، نوشیدن آب حداقل 8 لیوان در روز به استثنای بیماران كلیوی و مبتلایان به پرفشاری خون، بهترین راه مقابله با آن می‌باشد.
از میوه‌ها و سبزیجات در طول روز استفاده نمایید:
ویتامین‌های محلول در آب از جمله ویتامین C نقش بسیار مهمی در تضمین بازسازی كلاژن پوست دارند؛ لذا مصرف مركبات، سبزیجات برگ سبز از جمله كلم بروكلی و فلفل دلمه‌ای بدلیل غنی بودن از نظر اسید اسكوربیك و دارا بودن آنتی اكسیدان‌های قوی در طول روز می‌تواند محافظ پوست شما باشد.
چای سبز بنوشید:
مصرف 2-3 فنجان چای سبز در روز بدلیل داشتن آنتی اكسیدان قوی به نام كاتچین‌ها می‌تواند آسیب‌های ناشی از آلودگی‌ها و استرس اكسیداتیو در بدن و پوست را بكاهد.
غذاهای آب پز بخورید و از سرخ كردنی‌ها بپرهیزید:
تهیه غذاها به روش بخار پز كردن و آب پز نمودن منجر به حفظ ویتامین‌ها و آنتی اكسیدان‌های طبیعی بویژه در سبزیجات می‌گردد، سرخ نمودن غذاها محتوای چربی و انرژی غذاها را افزوده و ویتامین E كه از دوستداران سلامت پوست است را ازبین می‌برد، لذا با مصرف مواد غذایی طبیعی و بخارپز گام مهمی در مراقبت از بدن خود برداریم.
متنوع و متعادل غذا بخورید:
هریك از گروه‌های غذایی تامین كننده بخشی از مواد مغذی مورد نیاز ما می‌باشند؛ لذا با مصرف متعادل هر یك از این مواد از تامین نیازهای بدنمان اطمینان حاصل كنیم.

کلینیک زیبایی

کلینیک پوست مو

کلینیک دکتر عباسپور