» » آیا پوست چرب هم نیاز به مرطوب کننده دارد؟

آیا پوست چرب هم نیاز به مرطوب کننده دارد؟

آیا پوست چرب هم به مرطوب کننده نیاز دارد؟

آب پوست با توجه به میزان آبی که در روز می نوشید تأمین می شود و افرادی که به میزان کافی آب نمی نوشند یا طولانی مدت در معرض نور خورشید هستند و تعریق زیاد دارند ، آب پوستشان را از دست می دهند. و این مسئله باعث می شود که خاصیت ارتجاعی پوست را از دست بدهند و پوست مستعد چین و چروک و پیری زودرس بشود. پوست این افراد نیاز به آبرسان دارد.
اما افرادی که به طور مداوم از شوینده ها و مواد پاک کننده استفاده می کنند مانند خانم های خانه دار و افرادی که صورت خود را بسیار می شویند مخصوصا با صابون یا افرادی که برای درمان آکنه پوست خود روآکوتان مصرف می کنند ، رطوبت پوستشان از بین رفته و پوست خشک می شود.
همچنین عوامل دیگر مانند آب و هوای منطقه ای که زندگی می کنید در رطوبت پوست شما مؤثر است.
بعضی افراد هم به صورت ژنتیکی پوستشان قابلیت حفظ رطوبت را ندارد و پوست خشکی دارند.
پوست خشک میزان کافی از چربی که پوست نیاز دارد را از دست داده است و ما مقدار چربی را از مرطوب کننده ها تأمین می کنیم. این چربی مانند یک لایه محافظ عمل می کند که باعث می شود آب پوست تبخیر نشود.
اگر شما مرطوب کننده استفاده کنید اما پوست به میزان کافی آب نداشته باشد و آبرسانی نشود خاصیت نرم بودن و ارتجاعی را از دست می دهد و دهیدراته می گردد. پوست دهیدراته و نیازمند آبرسان و همچنین آبرسانی شده اند ولی رطوبت رسانی نشده اند، پوسته پوسته می شوند، پوست خشک نیازمند مرطوب کننده است.
تفاوت آبرسان و مرطوب کننده ها  

1- اگر شما پوست چربی داشته باشید نیاز به مرطوب کننده ندارد اما پوست نیاز به آبرسان دارد.
2- اگر شما پوست مختلط دارید یعنی در ناحیه پیشانی ، بینی و چانه چرب و مستعد جوش و در بقیه قسمت های صورت نرمال تا خشک هستید ممکن است هم نیاز به مرطوب کننده و هم نیاز به آبرسان داشته باشید.
3- اگر پوست خشکی دارید، هم نیاز به مرطوب کننده دارید و هم نیاز به آبرسان.
4- اگر پوست نرمال دارید، می توانید جهت حفظ سلامتی پوست خود هر دو مورد را استفاده نمایید.

<!-- [if gte mso 9]> <!-- [if gte mso 9]> Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA <!-- [if gte mso 9]> <!-- [if gte mso 10]> /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

کلینیک زیبایی

کلینیک پوست مو

کلینیک دکتر عباسپور