انواع پوست


با تایپ های مختلف پوست آشنا شوید:
 
١.پوست خشك
٢.پوست چرب
٣.پوست نرمال و معمولی
٤.پوست مختلط
٥.پوست حساس
آشنایی با جنس پوستتان بسیار مهم است چون عدم آگاهى شما باعث مى شود کرم های نامناسب را به پوست خودتان بزنید و دچار عوارض ناخواسته آنها شوید.
متاسفانه در خیلی از موارد علی رغم هزینه زیادی که بابت خرید کرم هاى معتبر و برندهاى معروف متحمل مى شويد ولى بدلیل عوارض آنها كه ناشى از مناسب نبودن آنها با جنس پوست شماست، مجبور به قطع مصرف آنها می شوید.
به دليل اهميت اين موضوع در پست هاى بعدى بطور كامل در مورد انواع پوست توضيح مى دهيم.
پوست خشک
این نوع پوست ظاهرى شفاف دارد.چنانچه پوست خشکی داشته باشید، بعد از شستشو و استحمام احساس كشيدگى در پوستتان می کنید و كاملا احساس نياز به كرم مرطوب کننده داريد. از ديگر مشخصات پوست خشک اين است كه زمانى كه هيچ كرم و مرطوب كننده اى روى آن نباشد، خطوط ريز و ظریفی خصوصا اطراف پوست دهان و چشم ایجاد می شود
 پوست چرب
پوست چرب در نتیجه تولید بیش از حد چربی دچار آكنه و جوش هاى زير پوستى مى شود و در اغلب موارد براق به نظر مى رسد. منافذ پوست چرب عموما باز هستند و نماى پوست پرتقالى دارند.
اين نوع پوست نياز بيشترى به مراقبت نسبت به  انواع ديگر پوست دارد.
پوست مختلط
بیشتر افراد دارای پوست مختلط هستند و عموما در قسمت بینی، چانه و وسط پیشانی پوست چربی داشته و بقیه قسمت های پوستشان معمولی یا خشک است.
پوست نرمال و معمولی
برخی افراد بسيار خوش شانس هستند و جنس پوستشان نرمال است. این نوع پوست، ظاهرى نرم و یک دست دارد و هیچ ناحیه چرب یا خشکی ندارد. در اين نوع پوست هیچ منافذ باز، آكنه و جوش هاى زير پوستى قابل مشاهده نیست .
اگرچه گاهی اوقات ممکن است دچار لك هاى قهوه ای و يا کک و مک شوند که آن هم واکنش طبيعى پوست به شرايط محيطى مثل نور آفتاب و ... است.
پوست حساس
پوست حساس معمولا خشک است ولی ظاهر بسیار ظریفی دارد. منافذقابل مشاهده ای ندارد ولى اغلب دچار لک های کوچک قرمز است. پوست حساس وقتی در معرض آب، لوازم آرایش حاوی مواد شیمیایی قوی، شوینده، گرد و غبار و... قرار می گیرد، آزرده می شود. افراد دارای پوست حساس همچنین در برابر تغییرات دما و قرار گرفتن در معرض آفتاب واکنش نشان داده و دچار قرمزی، جوش، سوختگی یا خارش می شود. پوست حساس مستعد پارگى مويرگ ها و همچنين آلرژی است. در نتیجه این نوع پوست نیازمند بیشترین مراقبت است.



کلینیک زیبایی

کلینیک پوست مو

کلینیک دکتر عباسپور