سیاهی دور چشم


سیاهی دور چشم
شایع ترین علت بروز این مشکلات وجود رنگدانه بیش از حد در ناحیه اطراف چشمان است.
این امر خاصیت طبیعی پوست است و در میان افراد آسیایی تبار بیشتر شایع است.
در این افراد به علت نازکی پوست زیر چشمان رنگدانه های موجود در پوست مشخص تر است.
علاوه بر این رگ های خونی زیر چشم ممکن است مانند سایه ای کبود زیر چشم نمایان شود. پوست نیز هنگامی که پیر می شود شل شده در نتیجه زیر چشمان سایه می افتد.
واکنش های آلرژیک مانند تب یونجه نیز در طول زمان ممکن است باعث تیرگی نواحی اطراف چشم شود. گرفتگی بینی نیز منجربه تورم رگ های خونی که از چشم به سوی بینی می رود شده و موجب سیاهی دور چشم و پوست می گردد.
توجه داشته باشید مالش مستمر چشمان تحریک شده در اثر حساسیت موجب صدمه به پوست می شود.
در زنان باردار نیز به دلیل تغییرات هورمونی و افزایش اتساع عروق ممکن است پوست زیر چشمان تیره شود زیرا رگ ها از زیر پوست نمایان است.
توجه داشته باشید قرار گیری در معرض آفتاب این شرایط را بدتر می کند زیرا موجب بروز چین و چروک در پوست می شود.
هنگامی که بیرون می روید حتما از ضد آفتاب با عیار محافظتی بالا استفاده نمایید به خصوص روی پوست صورت و هنگام روز نیز حتما از عینک آفتابی و کلاه استفاده کنید.
در این باره نوعی شرایط خاص وجود دارد که به نام "چشم پاندا” معروف است این مشکل با رژیم غذایی نا مناسب، مصرف بیش از حد الکل، استعمال دخانیات یا حتی به دلیل بیماری بدتر می شود.
درمان سیاهی دور چشم با مزوتراپی
در این روش با تزریق داروهای مزوتراپی، تولید رنگدانه ملانین که باعث سیاهی دور چشم می شود کاهش یافته و همچنین با تزریق داروهای جوان کننده ضخامت پوست ناحیه افزایش یافته و باعث می شود سیاهی دور چشم کاهش یابد و پوست زیر چشم روشن تر می شود.

پوست, سیاهی دور چشم, چین و چروک, چین و چروک در پوست, درمان سیاهی دور چشم, مزوتراپی, تزریق داروهای مزوتراپی

کلینیک زیبایی

کلینیک پوست مو

کلینیک دکتر عباسپور