درمان منافذ باز پوست چیست؟


درمان منافذ باز پوستی
درمان این مشکل کار ساده‌ای نیست. البته این جمله نباید موجب شود فکر کنید که هیچ درمانی برای منافذ باز وجود ندارد. اگر می‌خواهید برای همیشه این مشکل را حل کنید باید یک فکر اساسی برای آن بکنید. زیرا بسیاری از درمان‌ها به ویژه درمان‌های خانگی موقتی هستند.
در مراحل اولیه استفاده از کرم‌ها، ماسک‌ها و لوسیون‌ها تجویز می‌شود. در بیشتر موارد این روش‌ها پاسخگو نخواهند بود. به خصوص که منافذ سطح زیادی از پوست باز شده باشد. اما در علم پزشکی جدید راه حل‌های زیادی برای آن ایجاد شده است که به طور کامل منافذ را برای همیشه به حالت عادی بر می‌گردانند.
بهتر است از روش‌های تهاجمی برای درمان این مشکل استفاده نشود. این درمان‌ها ممکن است عوارض شدیدتری برای پوست داشته باشند. حتی تجویز لایه برداری برای این مورد ممکن است راه درمانی مناسبی نباشد.
درمان های دارویی و پزشکی منافذ پوست
یکی از از راه های درمان منافذ پوست صورت، استفاده از کرم های لایه بردار در شب است. این کرم ها حتما باید زیر نظر پزشک و به صورت کنترل شده مصرف شود.
غیر از داروها، از روش های درمانی دیگر درمان منافذ پوست صورت نیز می توان برای بهبود و کاهش منافذ باز پوست استفاده کرد. میکرودرم ابریژن، مزوتراپی پوست، لایه برداری شیمیایی، میکرونیدلینگ یا لیزر آر اف فرکشنال  نیز نقش مهمی در کاهش منافذ باز پوست و جوانسازی دارند و درنهایت با به کارگیری ترکیبی از روش های دارویی و غیردارویی افراد می توانند تا حد قابل توجهی منافذ باز پوستشان را کاهش دهند.
میکرودرم ابریژن
میکرودرم ابریژن منافذ پوست جهت ایجاد پوستی صاف و بدون آکنه و جوش انجام می گیرد، در این روش برای بستن منافذ باز پوست کریستال های دستگاه در سطح پوست پاشیده می شوند و با مکش آنها توسط دستگاه سطح پوست لایه برداری می گردد ، با سایش آرام دستگاه عناصر آلوده پوست از روی پوست لایه برداری شده و در نهایت منافذ آن مسدود می گردد، در این روش درمانی به دلیل افزایش جریان خون کلاژن سازی در پوست به بستن منافذ باز کمک می نماید.
مزوتراپی منافذ باز پوست
مزوتراپی منافذ باز پوست با تزریق مواد معدنی ، ویتامین و داروهای خاص به لایه های بالایی پوست انجام می شود ، در این روش برای بستن منافذ باز پوست یک ترکیب دارویی خاص تهیه می شود و از طریق تزریق های کوچک به پوست وارد می گردد ، این ترکیبات دارویی پوست را بازسازی کرده و به آن کمک خواهد کرد تا کلاژن و الاستین بیشتری جهت ترمیم خود تولید نماید .
 
 
نقش ضد آفتاب در پیشگیری از منافذ پوست
از نکته های مهم مراقبت از پوست در افرادی که پوستشان منفذ دارد و در واقع نکته اساسی درمان منافذ پوست صورت این است که در برابر اشعه مضر آفتاب از خود مراقبت کنند. آفتاب می تواند به تشدید این علامت یا نمای پوستی منجر شود، بنابراین استفاده از پوشش مناسب پوست و قرار نگرفتن در معرض تابش مستقیم آفتاب به ویژه در ساعت های ۱۰ تا ۴ بعدازظهر و استفاده از کرم ضدآفتاب توصیه می شود. از آنجا که منافذ باز پوست در افراد با پوست چرب شایع تر است، حتما لازم است از ضدآفتاب های فاقد چربی استفاده کنند.
 

کلینیک زیبایی

کلینیک پوست مو

کلینیک دکتر عباسپور