جوانسازی با پی آر پی صورت

پی آر پی یا پلاسما درمانی (PRP) روشی 100% طبیعی است که با استفاده از اجزای خون خود بیمار برای تحریک و نوسازی بافت های آسیب دیده در مناطق صورت، گردن، سر ، دست ها و بدن مورد استفاده قرار می گیرد.
در این روش مقداری از خون بیمار گرفته میشود و توسط کیت های ویژه ای پلاکت آن جدا شده و غنی میگردد، سپس این پلاکت غنی تزریق میشود. پلاکت ها حاوی انواع محرکهای رشد میباشند.
پی آر پی به پلاسمای حاوی پلاکت تغلیظ شده گفته می شود .استفاده از پی آر پی از دو تا سه دهه قبل در رشته های مختلف پزشکی مثل دندانپزشکی وجراحی فک و صورت ، سوختگی ها و درمان زخم های مزمن شروع شد . اما استفاده از پی آر پی برای زیبایی و جوانسازی کاربرد جدید آن است.
پلاکت درمانی ( سلول درمانی ) یا PRP روش نوینی می باشد که بر اساس استفاده از فاکتورهای رشد پلاکتهای خون، فیبروبلاستها و سایر سلولهای بنیادی تحریک و باعث کلاژن سازی می شود. کلاژن نقش بسیار مهمی در حفظ طراوت و جوانی پوست دارد و با سنتز کلاژن جدید، پوست جوانی و زیبایی خود را به تدریج به دست خواهد آورد.
به علت اینکه در پی آر پی از تحریک فیبروبلاستها استفاده می شود بدیهی است که اثرات درمانی آن به تدریج ظاهر گشته و شما می توانید اولین تغییرات مثبت را بعد از دو تا سه هفته از اولین درمان مشاهده نمائید. البته نتیجه مطلوب در پایان ماه دوم تا سوم حاصل خواهد شد.
توجه داشته باشید که با انجام روش پی آر پی، یک بازسازی عظیم سلولی در ناحیه درمانی شروع خواهد شد و این بازسازی حتی تا ماه هجدهم ادامه خواهد داشت. البته بر حسب سن، نیاز به درمان مجدد بعد از دو ماه تا یکسال خواهید داشت زیرا عواملی که باعث پیری پوستتان شده است در بدن شما کماکان وجود دارد. 
پلاکتها حاوی فاکتورهای رشد factors growth هستند که عامل اصلی در فرایند ترمیم و بازسازی بافتها میباشند و هنگامی که پوسته پلاکت بواسطه مواد خاصی پاره شود فاکتورهای رشد آزاد می شوند وسبب رشد و تکثیر و تمایز سلولهای مختلف پوستی و بافتی می شوند.
مثلا اگر در کنار فولیکول مو تزریق شوند باعث رویش مجدد طبیعی مو می شوند و در پوست باعث افزایش کلاژن ، الاستین، ماده ی بین سلولی ، عروق و در نهایت ضخیم شدن و با طراوت شدن بافت پوستی و رفع چین و چروک ، خطوط و در استخوان یا غضروف باعث ترمیم شکستگی ومانع سائیدگی آنها می شوند .
در فیلد زیبایی روش پی آر پی برای درمان چروک ها، سیاهی و پف زیر چشم و همچنین جوان سازی پوست دست یک معجزه می باشد. همچنین در رویش مجدد مو و قطع ریزش مو نتایج شگفت انگیزی در ایالات متحده امریکا و کانادا از خود نشان داده است. پی آر پی اثرات فوق العاده ای به روی اسکارهای جوش و حتی اسکارهای قدیمی دارد.
در مطب خانم دکترعباسپور از کیت رژن لب محصول کشور سوییس استفاده می شود که بهترین و مرغوب ترین کیت می باشد و بیشترین و خالص ترین پلاکت را می دهد.

کلینیک زیبایی

کلینیک پوست مو

کلینیک دکتر عباسپور