چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟

چگونه نوع پوست را تشخیص دهیم؟
شناخت نوع پوست شما با توجه به چگونگی واکنش آن پس از تمیز کردن و شستن آن شروع می شود. برای شناخت نوع پوستتان مراحل زیر را طی کنید و سپس به دسته بندی آخر پست مراجعه کنید و نوع_پوست خو د را تشخیص دهید.

مراحل تشخیص انواع_پوست
مانند همیشه پوست خود را بشویید. اما این بار برای 1 ساعت از هیچ لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده نکنید. حالا ببینید بعد از یک ساعت پوستتان چه حسی دارد.
آیا احساس خشکی می کنید؟
آیا در هیچ نقطه ای از پوستتان چربی می بینید یا حسش می کنید؟

تایپ های مختلف پوست:
پوست_خشك
پوست_چرب
پوست_نرمال و معمولی
پوست_مختلط
پوست_حساس
پوست خشک: بدون رطوبت کافی احساس خشکی یا کشیدگی دارد. در ظاهر شفاف دیده می شود. بدون رطوبت خطوط ريز و ظریفی خصوصا اطراف پوست دهان و چشم ایجاد می شود.

پوست چرب: پوست براق دیده می شود و حتی اثر چربی را می توان روی دستمال پاک کننده صورت دید. منافذ پوستی بزرگ در این نوع شایع هستند. در نتیجه تولید بیش از حد چربی دچار آكنه و جوش هاى زير پوستى مى شود. اين نوع پوست نياز بيشترى به مراقبت نسبت به انواع ديگر پوست دارد.

پوست نرمال و معمولی: سطح پوست کاملا یکنواخت و بدون روغن بیش از حد است. پوسته پوسته شدن در این نوع دیده نمی شود. در اين نوع پوست هیچ منافذ باز، آكنه و جوش هاى زير پوستى قابل مشاهده نیست .
اگرچه گاهی اوقات ممکن است دچار لك هاى قهوه ای و يا کک و مک شوند که آن هم واکنش طبيعى پوست به شرايط محيطى مثل نور آفتاب و ... است.

پوست ترکیبی یا مختلط: منافذ پوستی بزرگ و چربی در پیشانی، بینی و چانه دیده می شود. بخش دیگر صورت نرمال یا خشک است. .
پوست حساس: پوست بعد از شستشو یا استفاده از کرم های پوستی احساس سوزش می کند. معمولا خشک است اما ظاهر بسیار ظریفی دارد. سطح پوست اغلب قرمز و ملتهب دیده می شود. منافذقابل مشاهده ای ندارد ولى اغلب دچار لک های کوچک قرمز است. افراد دارای پوست حساس همچنین در برابر تغییرات دما و قرار گرفتن در معرض آفتاب واکنش نشان داده و دچار قرمزی، جوش، سوختگی یا خارش می شود. پوست حساس مستعد پارگى مويرگ ها و همچنين آلرژی است. در نتیجه این نوع پوست نیازمند بیشترین مراقبت است.
.
پوست شما می تواند یک نوع خاصی از موارد بالا و یا ترکیبی از آن ها باشد. به عنوان مثال، پوستتان چرب و حساس باشد.
نوع_پوست بستگی به تاثیرات محیطی، سلامتی و سطح هورمون شما دارد. اکثر افراد در طول یک ماه، شرایط مختلف پوستی را تجربه می کنند که کاملا طبیعی است، هرچند ناامید کننده است!

<!-- [if gte mso 9]> <!-- [if gte mso 9]> Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA <!-- [if gte mso 9]> <!-- [if gte mso 10]> /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

کلینیک زیبایی

کلینیک پوست مو

کلینیک دکتر عباسپور